سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش ها

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین راه‌ها برای بهبود انواع بیماری‌های جسمی و روانی، نوشیدن دمنوش‌های مختلف است. پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین دمنوش‌ ها با خاصیت معجزه‌آسا، طعم، عطر و رنگ بی‌نظیری که دارند، یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان یک نوشیدنی متفاوت برای اکثر افراد است.

دمنوش‌ ها هم همانند پرطرفدار ترین چای ها از دوران بسیار قدیم بین مردم رایج بوده و حتی امروزه نیز به عنوان یک نوشیدنی محبوب بین مردم شناخته می‌شوند. در این مقاله به معرفی و بررسی پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین دمنوش‌ها می‌پردازیم و در نهایت شما را برای یک خرید خوب و مطمئن از سایت پیکاپک راهنمایی می‌کنیم.

دمنوش چیست؟

دمنوش یک نوشیدنی کاملا گیاهی با خواص درمانی است که در کنار فواید بسیار زیادی که دارد، دارای عطر و طعم دلنشینی است. برای داشتن یک دمنوش گیاهی خوب کافی است مقداری از برگ، ریشه و ساقه‌های گیاه مورد نظر را با آب جوش مخلوط کرده و سپس روی حرارت کتری قرار داده تا دم بکشد.

روش تهیه‌ی دمنوش کاملاً شبیه تهیه چای است با این تفاوت که در حین تهیه چای، اگر مدت زمان دم کشیدن آن از یک زمانی بیشتر شود، باعث کهنگی و ایجاد عطر و طعم بد در آن می‌شود. در صورتی که برای دمنوش‌ها، هرچه مدت زمان دم کشیدن آن بیشتر شود به بهتر شدن طعم آن کمک خواهد کرد.

انواع مختلف دمنوش‌ها با خواص متفاوتی که دارند در موقعیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال برخی افراد تنها بر اساس نیاز بدن خود، از دمنوش‌های مختلف برای خواص درمانی آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر تنها به دلیل طعم خوبی که دارند با انتخاب یک دمنوش، تصمیم به ایجاد تنوع در نوشیدنی روزانه‌ی خود می‌گیرند.

پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش ها

انواع مختلف پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش ها

همانطور که پیش‌تر گفتیم با توجه به خواص دارویی گیاهان مختلف، دمنوش‌های متفاوت زیادی هم وجود دارد که با کمی خلاقیت می‌توانید طعم‌های جدیدی را نیز تجربه کنید. در این میان، تعدادی از این ترکیبات به عنوان پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش‌ها شناخته شده‌اند که می‌توانید جهت خریداری هرکدام از آن‌ها به سایت پیکاپک مراجعه کنید. در ادامه به بررسی این دمنو‌ش‌های پرطرفدار و محبوب می‌پردازیم.

دمنوش اسطوخدوس

دمنوش اسطوخدوس مثل یک قرص سردرد قوی عمل کرده و برای افرادی که دچار سردردهای شدید و میگرنی می‌شوند بسیار مناسب است. این گیاه که به شکل بوته رشد می‌کند، گل‌هایی قهوه‌ای یا بنفش به شکل سنبله دارد و برای مشکلات تنفسی مثل آسم و… خیلی مناسب است.

از خواص دیگر این دمنوش می‌توان به آرامش بخش بودن آن اشاره کرد که برای رفع استرس و هیجان‌های مضر مناسب بوده و به عنوان یک نوشیدنی قبل از خواب، برای داشتن خوابی آرام و باکیفیت بسیار مناسب است. دمنوش اسطوخدوس با وجود طعم تلخی که دارد، به دلیل خواص درمانی زیاد خود به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش ها بوده و به دلیل مزاج گرم و خشکی که دارد باعث تنظیم ضربان قلب، بهبود یافتن آلرژی‌های فصلی و درمان سرفه نیز می‌شود.

دمنوش اسطوخدوس از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش ها

دمنوش به لیمو

اگر به دنبال یک نوشیدنی متفاوت با عطر و طعمی خوب همراه با خواص دارویی هستید، انتخاب دمنوش به لیمو به شما پیشنهاد می‌شود. این دمنوش در کنار طعم خیلی خوبی که دارد، دارای خاصیت آرامش بخشی و ضد اضطراب بوده و نوشیدن آن یک الی دو ساعت قبل از خواب، برای داشتن یک خواب آرام و خوب توصیه می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های دمنوش به لیمو این است که ضد نفخ بوده و باعث تسکین درد معده می‌شود. همچین این نوشیدنی برای کاهش وزن نیز مناسب است؛ زیرا به لیمو باعث می‌شود تا سوخت و ساز بدن بالا رفته و در نتیجه باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. دمنوش به لیمو به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش‌ها، برای عضله سازی مناسب بوده و یک انتخاب خوب برای قبل از تمرینات ورزشی محسوب می‌شود.

در آخر

همانطور که مطالعه کردید، دمنوش‌ها تنوع بی‌نظیری دارند که هرکدام از آن‌ها نیز دارای خواص بی‌شماری بوده و برای درمان خیلی از بیماری‌ها مناسب است. بنابراین نوشیدن یک یا چند دمنوش در طی روز بسته به نیاز بدن و ذائقه‌ی خود پیشنهاد پیکاپک به شما است. سایت پیکاپک انواع مختلفی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین دمنوش‌ها را با کیفیتی بالا ارائه داده است و برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هرکدام از آن‌ها کافی است به سایت پیکاپک مراجعه کنید.

 

منبع: https://pikapak.ir/blog/the-most-popular-herbal-tea/